Clubkampioenschap 2023 - clubkampioen : Cees Ooms

Welkom op de website van Fotoclub Salland.

Fotoclub Salland bestaat uit een groep enthousiaste fotografen.

We komen gemiddeld eens in de drie weken bijeen op de dinsdagavond in het pand naast scholengemeenschap De Landstede, Zwolsestraat 63a Raalte.
Tijdens deze clubavonden passeren verschillende onderwerpen de revue.

Zo worden er in groepen foto's besproken, ontvangen wij gastsprekers, selecteren wij werk voor exposities of gaan we samen met onze camera op pad.

Daarnaast organiseren we avonden over de techniek van het fotograferen, het bewerken van foto's en alles wat daar zoal bij komt kijken.

Het clubjaar wordt afgesloten met een uitje, zo waren wij  bij het Wouda Gemaal te Lemmer

Ons uitgangspunt is om elkaar te stimuleren en de kwaliteit steeds te verbeteren.

Eens in de maand op de zaterdag(morgen) gaan de leden, die daar belangstelling en tijd voor hebben, samen op pad om op locatie te fotograferen.

Voorbeelden hiervan zijn: portretfotografie, kindercarnaval, speurtocht in Deventer, Macro fotografie - kleine mensjes, Roofvogel fotografie etc.

De programma commissie zorgt voor een gevarieerd aanbod van activiteiten

We exposeren regelmatig, zoals: in de Kruisverheffing in Raalte tijdens Stoppelhaene, fotobiënnales (samen met Carmel College), rondom of in verzorgingshuizen. In 2023 nemen wij deel aan de festiviteiten van 900 jaar Raalte.

Fotoclub Salland bestaat al sinds 1962, in 2022 hebben wij  ons 60 jarig jubileum gevierd! Ondanks deze respectabele leeftijd is het nog steeds een frisse en dynamische club.

Heb je belangstelling? Neem dan gerust contact op met onze secretaris Arnold Korbeld.